بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani و پیوستنش به تیم امریکا

0
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani و پیوستنش به تیم امریکا

درسا درخشانی شطرنج باز استاد بزرگ سابق تیم ملی ایران که در قسمت اخبار ورزشی عکس های بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani در مجله خبری اپ ناز قرار داده می شود

بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani و پیوستنش به تیم امریکا

درسا درخشانی دومین استاد بزرگ شطرنج باز زن ایران که به دلیل کشف حجاب در مسابقات جهانی و همچنین بازی کرن خواهرش برنا درخشانی با حریف رژیم اسرائیلی از اردوی تیم ملی اخراج شد در ادامه زندگینامه درسا درخشانی dorsa derakhshani را ملاحظه می فرمایید.

بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani

درسا درخشانی dorsa derakhshani متولد تاریخ 26 فروردین سال 1377 در شهر تهران است خانم درخشانی در سن 18 سالگی بعد از سارا خادم‌الشریعه، دومین شطرنج باز ختم ایرانی است که توانسته علاوه بر بدست اوردن استاد بزرگ خانم ها، در 87 کنگرهٔ شطرنج دنیا مقام استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد.

همچنین بخوانید :  از کجا بفهمیم شامپو بدون سولفات است + بهترین شامپو بدون سولفات

دورسا درخشانی dorsa derakhshani سابقه قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ و همچنین کسب مقام ششمی شطرنج جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد. دورسا درخشانی dorsa derakhshani در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در چند رقابت بین‌المللی بدون حجاب بازی کرده بود اما حضور بدون حجاب وی در اوایل سال ۲۰۱۷ در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق واکنش رئیس فدراسیون شطرنج ایران مبنی بر محرومیت درخشانی از عضویت در تیم ملی شطرنج ایران را در پی داشت.

بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani

بیوگرافی درسا درخشانی dorsa derakhshani

ماجرای کشف حجاب درسا درخشانی

شرکت برنا و درسا درخشانی dorsa derakhshani در مسابقات آزاد شطرنج جبل الطارق واکنش تند فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. پیش تر یک نشریه آلمانی درسا درخشانی را “یکی از برترین بازیکنان شطرنج جهان” نامیده بود. به دنبال حضور بدون حجاب یک شطرنج باز ایرانی در تورنمنت جبل الطارق و مسابقه دادن برادر او با یک شطرنج باز اسرائیلی، یکی از نمایندگان مجلس ایران خواهان برخورد دستگاه های امنیتی با رئیس فدراسیون شطرنج شده است.

همچنین بخوانید :  دانلود برنامه نود کامل : دانلود خلاصه دیشب برنامه نود 90 با لینک مستقیم

برنا درخشانی ۱۵ ساله با الکساندر هوزمان از اسرائیل مسابقه داد و درسا درخشانی dorsa derakhshani شطرنج باز ۱۸ ساله بدون حجاب در این مسابقات حاضر شد. به دنبال انتشار این خبر مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج ایران با این که گفت این دو نفر بدون حمایت فدراسیون و به صورت شخصی در این مسابقات شرکت کرده اند، از محرومیت آن ها خبر داد.
او گفت:اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می شود، محروم می کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت. درسا درخشانی در اسپانیا دانشجو است اما برادرش برنا در ایران زندگی می کند.(صداوسیما) با انتقاد از فدراسیون شطرنج حضور این دو شطرنج باز را در مسابقات جبل الطارق نوشت:“در اولین مورد دعوت از نایجل شورت، شطرنج باز انگلیسی بود که اظهاراتی علیه ایران داشته و پس از آن نیز در حالی که هنوز وزارت امور خارجه ورود آمریکایی ها را به ایران آزاد اعلام نکرده بود، پهلوان زاده ورود سه شطرنج باز آمریکایی را برای مسابقات جهانی زنان تایید کرد.

همچنین بخوانید :  چگونه اسپاتیفای را راه اندازی کنیم در ایران + نحوه استفاده
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.