چرا آخوندها خمس نمی دهند – دلیل ندادن خمس اخوندها چیست

0
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

چرا آخوندها خمس نمی دهند – دلیل ندادن خمس اخوندها چیست

چرا آخوندها خمس نمی دهند

چرا آخوندها خمس نمی دهند

در این مطلب از سایت اپ ناز پستی با عنوان آخوندها چرا خمس نمی دهند بررسی می شود همچنین برای دیدن مطالب مشابه دانستی های قرانی مراجعه فرمایید

اطلاعاتی درباره خمس

خمس در زبان فارسی به معنای یک پنجم است و دادن خمس در بین شیعیان یعنی دادن یک پنجم مال برای رفع مشکلات مالی امت اسلامی و توزیع عادلانه ثروت می باشد.

به اعتقاد شیعیان هر مالی که یک سال بدون استفاده قرار گیرد، غنیمت جنگی و چند مورد دیگر خمس به آن تعلق می‌گیرد و دادن خمس واجب است

خمس به چه چیزی واجب است

اوّل: منفعت کسب دوّم: معدن. سوّم: گنج. چهارم: مال حلال مخلوط به حرام. پنجم: جواهری که به واسطه غواصی ـ یعنی فرو رفتن در دریا ـ به دست میآید. ششم: غنیمت جنگ. هفتم: بنا بر مشهور زمینی که کافر ذمّی از مسلمان بخرد. و احکام اینها مفصل گفته خواهد شد.

همچنین بخوانید :  در قران به کدام لقب امام زمان اشاره شده است

 آخوندها چرا خمس نمی دهند

آخوندها چرا خمس نمی دهند
چرا اخوندها خمس نمی دهند – علت ندادن خمس اخوندها چیست

دادن خمس در اعتقاد شیعیان بر همه واجب است چه عالم دین باشد و چه فردی معمولی در امت اسلامی باشد و ماجرای ندادن خمس اخوندها حاشیه سازی برخی رسانه ها می باشد.

آثار خمس در زندگی

حضرت امام صادق (ع) به نقل از آباء طاهرين خود نقل فرموده است که: «اتي رجل عليا (ع) فقال اني کسبت مالا اغمضت في طلبه حلالا و حراما فقد اردت التوبه و لا ادري الحلال منه و لا الحرام فقد اختلط علي فقال علي (ع) : اخرج خمس مالک فان الله عزوجل قد رضي من الانسان بالخمس و سائر المال کله لک حلال. (1) »
«مردي به خدمت اميرالمؤمنين (ع) رسيد و عرض کرد: من مالي به دست آورده ام که درباره ي حلال و حرام آن چشم پوشيدم اکنون مي خواهم توبه کنم و مقدار حلال و حرام آن بر من مجهول است و مال حلال با حرام مخلوط گرديده است. اميرالمؤمنين (ع) فرمود: خمس مال خود را خارج کن زيرا خداي عزوجل از آدمي با اداي خمس راضي مي شود و باقي مال بر تو حلال خواهد بود. »

همچنین بخوانید :  کورکورانه مرو در کربلا تا نیفتی چون حسین اندر بلا - شعر مولانا درباره امام حسین

عواقب نپرداختن خمس

با تعمق در روايات وارده و تفحص در اقوال و فتاواي فقهاي شيعه رضوان الله تعالي عليهم اجمعين معلوم مي شود پرداخت نکردن خمس علاوه از اين که خود گناه محسوب مي شود گناهان ديگر را نيز به ارمغان مي آورد

چرا آخوندها خمس نمی دهند – دلیل ندادن خمس اخوندها چیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.